Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender na dětském hřišti
Melicharová, Andrea ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Gender na dětském hřišti: Etnografický výzkum Diplomová práce se zabývá reprodukcí genderových stereotypů na dětském hřišti. Teoreticky se opírá o klasické přístupy k genderu (Renzetti, Curran 2005, Jarkovská 2004), genderové socizalizace (Giddens 1999, Gilligan 2001 a Bem 1993) a inspiruje se současnými výzkumu dětských hřišť (Paetcher, Clark 2003, Millan 2012). Výzkum byl realizován na dětském hřišti, které se nachází v Berouně v blízkosti medvědária v průběhu roku 2013 a 2014 jako nezúčastněné pozorování návštěvníků dětského hřiště. Práce předkládá komplexní pohled na genderový rád a genderové stereotypy, které jsou na dětském hřišti reprodukovány ve dvou oblastech, a to: 1) oblast genderových stereotypů, které na dětském hřišti reprodukují samotné děti a 2) oblast genderových stereotypů, které na hřiště přináší jejich dospělý doprovod. Analýza přibližuje způsoby, kterými jsou tyto kategorie rekonstruovány a rozehrávány v každodenním životě a jaké mají dopady na subkulturu hřiště. Anylýza vychází především z překvapivého zjištění, že děti na hřiště doprovází stejný poměr mužů jako žen. Další zjištění, týkající se dětí, které na hřišti rozehrávají spoustu herních aktivit, již není tolik překvapivé a dokazuje, že děti jsou ovlivněny svým okolím a genderové stereotypy společnosti dále reprodukují....
Genderové stereotypy v televizních reklamách na automobily
Salomonová, Markéta ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Gender a s ním spojené stereotypy či předsudky jsou hojně diskutovaným společenským tématem i předmětem odborného výzkumu. Přestože je evidentní, že se prezentace maskulinního a femininního genderu v médiích mění, stále v zobrazování mužských a ženských rolí převládají stereotypy. Role médií v genderové socializaci zůstává neoddiskutovatelná. Televizní reklamu považuji za typický příklad mediálního formátu, který je v představování maskulinního a femininního genderu stereotypní. Ve své diplomové práci se zaměřuji na televizní reklamu na automobily a tuto domněnku podrobuji detailnímu zkoumání. Zároveň tím navazuji na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala genderovými stereotypy v dětských televizních reklamách. V rámci teoretických východisek se soustředím na obecné představení biologických a sociologických pohledů na gender, vývoj genderu a genderovou socializaci. Stručně také představuji teorii v oblasti médií a televizní reklamy. Metodologická část vysvětluje důvody výběru výzkumné metody a vytváří rámec a pravidla selekce a analýzy televizních reklam. S pomocí obsahové analýzy pak zkoumám 54 unikátních spotů propagujících automobily. Analyzuji celkem 24 proměnných u tří kódovacích jednotek - samotné reklamy, inzerovaného automobilu (automobilů) a postav vystupujících v reklamě. V...
Ideál ženské krásy před a po roce 1989 - analýza diskurzu v časopise Vlasta
Bělinová, Helena ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Předkládaná práce pojednává o ideálu ženské krásy před rokem 1989 a po roce 1989 v kontextu společenského a kulturního diskursu v časopise Vlasta. Hlavním předpokladem této práce je tvrzení, že ideál ženské krásy před rokem 1989 se liší od ideálu ženské krásy po roce 1989. Lze předpokládat, že s jinou sociální strukturou, politickým systémem i kulturními formami se mění i diskurs ženské krásy. Charakter práce je teoreticko-empirický. Teorie slouží jako rámec pro vymezení daného tématu a jeho zasazení do sociologické oblasti genderu, ze které vycházím. Výzkumná část práce se věnuje analýze diskursu krásy v časopise Vlasta v roce 1975 a v roce 2005. Cílem této analýzy je provést sérii jednotlivých analýz, které kromě samotného diskursu krásy mapují celková témata časopisu a roli časopisu v daném historickém období. Pro svou práci jsem zvolila kvalitativní sociologickou metodu diskursivní analýzu. Ambicí práce je provést důkladnou analýzu jednoho konkrétního společenského diskursu a představit všechny důležité společenské, historické a kulturní aspekty, které mohou diskurs ovlivňovat, a použít časopis Vlasta jako konkrétní případ. Klíčové pojmy Ideál ženské krásy, diskurs, mediální diskurs, gender, diskursivní analýza, časopis Vlasta, proměna, socialismus, média, genderové stereotypy, genderová socializace
Sluníčkové postavy: reprezentace ženství a mužství v časopise Sluníčko
Frolíková, Lenka ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá reprezentacemi ženství a mužství v časopise Sluníčko. Tyto reprezentace zkoumá skrze mužské a ženské, chlapecké a dívčí, ale i zvířecí postavy. Teoretická část seznamuje čtenáře a čtenářky s genderovým řádem současné společnosti a jeho hlavními znaky. Dále definuje nejběžnější genderové stereotypy ve fyzickém vzhledu, genderových rolích, zájmech a vlastnostech. Poté je věnována pozornost genderové socializaci a samotným reprezentacím, které jsou v práci považovány za mocenský nástroj udržující androcentrické uspořádání společnosti. Významnou roli v tomto procesu hrají také média jako důležitý normalizační a socializační nástroj. Jednou dimenzí práce je také zmapování "vývoje" či spíše porovnání dvou ročníků vydání, a to konkrétně ročníku číslo 8 (z roku 1974/75) a číslo 48 (z roku 2015). K analýze dat je použita metoda kvalitativní analýzy mediálního obsahu, která se zaměřuje na textové i obrazové reprezentace ženství a mužství, resp. postav. Tyto postavy jsou analyzovány z hlediska čtyř kategorií - Fyzický vzhled, Mužské a ženské role, Činnosti a zájmy, Vlastnosti, přičemž centrálními kategoriemi se staly "Prázdné" ženství a Kontrafaktuálnost, které procházejí celým obsahem napříč oběma ročníky. Klíčová slova: reprezentace, mužství, ženství, genderové stereotypy,...
Sluníčkové postavy: reprezentace ženství a mužství v časopise Sluníčko
Frolíková, Lenka ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá reprezentacemi ženství a mužství v časopise Sluníčko. Tyto reprezentace zkoumá skrze mužské a ženské, chlapecké a dívčí, ale i zvířecí postavy. Teoretická část seznamuje čtenáře a čtenářky s genderovým řádem současné společnosti a jeho hlavními znaky. Dále definuje nejběžnější genderové stereotypy ve fyzickém vzhledu, genderových rolích, zájmech a vlastnostech. Poté je věnována pozornost genderové socializaci a samotným reprezentacím, které jsou v práci považovány za mocenský nástroj udržující androcentrické uspořádání společnosti. Významnou roli v tomto procesu hrají také média jako důležitý normalizační a socializační nástroj. Jednou dimenzí práce je také zmapování "vývoje" či spíše porovnání dvou ročníků vydání, a to konkrétně ročníku číslo 8 (z roku 1974/75) a číslo 48 (z roku 2015). K analýze dat je použita metoda kvalitativní analýzy mediálního obsahu, která se zaměřuje na textové i obrazové reprezentace ženství a mužství, resp. postav. Tyto postavy jsou analyzovány z hlediska čtyř kategorií - Fyzický vzhled, Mužské a ženské role, Činnosti a zájmy, Vlastnosti, přičemž centrálními kategoriemi se staly "Prázdné" ženství a Kontrafaktuálnost, které procházejí celým obsahem napříč oběma ročníky. Klíčová slova: reprezentace, mužství, ženství, genderové stereotypy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.